نوشته های یک برنامه نویس

بلاگ شخصی فرید

کوله‌پشتی من !

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۵۵ ب.ظ

سلام 

مثل همیشه داشتم تو شبکه اجتماعی تویتر میگشتم که توئیت محمد رضا محمودی عزیز رو دیدم : 

کوله‌پشتی من !
 

خلاصه وارد وب سایتش شدم و تند تند شروع کردم به خوندن اون پست اولش این طوری شروع شده بود :
" امیر مهرانی عزیز بازی وبلاگی «کوله‌پشتی» رو شروع کرده که خیلی از دوستان وبلاگ‌نویس با نوشتن مطلب در این بازی شرکت کردند. من هم میخوام با نوشتن مطلبی در مورد اتفاقات مثبت و منفی سال ۹۲ و اهدافی که برای سال ۹۳ دارم در این بازی وبلاگی شرکت کنم. "

بعد از اینکه کامل مطلب وب سایت 
محمد رضا محمودی عزیز رو خوندم ، تصمیم گرفتم من هم تو این بازی ! ، شرکت کنم .


دقیقا یادمه اواخر سال 91 بود،یه روز عادی،که اینترنت هم قطع شده بود و چند ساعتی وقت آزاد داشتم...

   

یهو تصمیم گرفتم کارهایی رو که در سال 92 باید سعی کنم انجام بدم رو بنویسم خلاصه یه لیستی نوشتم و با یه چشم به هم زدن سال 92 تمام شد ! با جرات میتونم بگم بیشتر از ۸۰ ٪ اون چیزهایی که تو ذهنم بود رو عملی کردم ! .

شکست ها و موفیقت ها : 

قطعا من هم مثل همه تو این سال با شکست هایی روبه رو شدم ، اما همیشه سعی کردم از شکست ها به عنوان یه تجریه و شروع یک موفقیت بزرگتر نگاه کنم .

یکی از برنامه های مهم من در سال 92 این بود که از محیط بسته و مجازی کمی خارج بشم و با محیط بیرون بیشتر ارتباط برقرار کنم ، به همین خاطر سعی کردم تو بیشتر سمینارها و کلاس های آموزشی شرکت کنم و با استاتید و دوستان جدیدم از نزدیک بحث و گفتگو کنم و بیشتر باشون همکاری کنم (نسبت به دنیای مجازی)
تعامل و ارتباط با دیگران چیزی بود که به نظرم سال گذشته جرقه اش در ذهن من خورد. مسائلی رقم خورد که باعث شد من به مقوله گفتگو و ارتباط برقرار کردن با دیگران نگاه علمی تری داشته باشم .
مثلا شرکت در رویداد جهانی استارتاپ ویکند ، دوره کیفیت و مدیریت ISO و.... ( که همچنان ادامه داره )

مورد دیگه ای که داشتم فروش نرم افزار جدیدی بود که برای یکی شرکت های زیر مجموعه سازمان بنادر نوشتم هستش . 
البته موفقیت رو از نظر مالی عرض نمیکنم ، این پروژه نرم افزاری فرصتی شد تا در آخرین روزهای سال 92 بیشتر ویا بیشتر از گذشته وارد بازار فروش نرم افزار بشم و با انواع قرارداد ها رسمی و ریسک کاری و مدیریت کار گروهی و..... به صورت اصولی تر آشنا بشم ، بیشتر از اون هم این بود که با روشهای جدیدتری از برنامه نویسی آشنا شدم که قبلا تجربه استفاده از اونها رو نداشتم .

استخدام  : 
یکی از موفقیت های امسال من ، دقیقا 1 اسفند 92  بود،
استخدام در یک شرکتی ، به عنوان مسئول واحد فناوری اطلاعات هستش . 
:)

حقیقتش من چند سالی بود که کل تمرکزم روی برنامه نویسی و گرافیک بود و زیاد سراغ شبکه نمیرفتم ، اما با توجه به شغل جدید ظاهرا تو سال 93 باید بیشتر و حرفه ای تر وارد مبحث مهم شبکه بشم . :))

سوالات : 
سوال اول :

همواره ما رویایی داریم که این رویا انگیزه حرکت و ادامه دادن ماست. تصویر رویایی که برای سال ۹۳ در کوله پشتی خود می‌گذارید چگونه است؟

یه حالت ایده ال از کارم تو ذهنم هست که امیدوارم تو سال 93 بتونم به اون سطح ایده ال برسم / دوست دارم بیشتر وبلاگ نویسی کنم / دوست دارم یه سری مقاله آموزشی تهیه کنم و منتشر کنم /  فردی مفیدتر باشم و بتونم با موسسات انسان دوستانه و خیریه مثلا " موسسه خیریه شفا جویان کودکان مبتلا به سرطان " و... بیشتر همکاری کنم ( یه حس خوبی به آدم دست میده ) / و در آخر امیدوارم در کنار خانواده ام و دوستان عزیزم از این یک سال زندگی بیشتر لذت ببرم !‌  :)

در کل خارج از بحث کار و....
سال 92 خیلی سال خوبی بود .

سال  93  : 
امیداورم سال خوبی باشه :)

من با تو ام تو با من
کاری نداره پرواز
این کوله پشتی ماست
فصلی برای آغاز
و نوشتن کماکان ادامه دارد...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی